Νέα

Κορυφαίες υπερτροφές για την υγεία

ACH2272, Ιωάννης Χατζηαβραμίδης

Η ανάγκη των ανθρώπων για έναν πιο σωστό τρόπο ζωής, οδήγησε στην αναζήτηση νέων διατροφικών συνηθειών. Είναι γνωστό ότι ορισμένα συστατικά κάποιων τροφών είναι ιδιαίτερα ευεργετικά, διότι περιέχουν μια ασυνήθιστα υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτικά και μέταλλα. Ο λόγος γίνεται για τα γνωστά σε όλους μας “superfoods” ή αλλιώς “υπερτροφές”. Μια ομάδα τροφών που κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερη θέση στο καθημερινό διαιτολόγιό μας. Θεωρείται ότι προσφέρουν σημαντικά οφέλη στην υγεία του οργανισμού. Ας βάλουμε λοιπόν στο μικροσκόπιο 6 κορυφαίες υπερτροφές για μια πιο ολιστική προσέγγιση της διατροφής μας.

1. Κράνμπερι

Τα κράνμπερι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως “ο θησαυρός των μούρων”. Είναι πολύ γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες εδώ και χιλιάδες χρόνια και έχουν αποτελέσει αντικείμενο ερευνών, αμέτρητες φορές. Θεωρούνται μια δυνατή πηγή βιταμίνης C και αντιοξείδωσης. Εμφανίζουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε, νάτριο και Β6. Καταπολεμούν τις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος, συμβάλλουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς και βοηθούν στη διατήρηση του σωματικού βάρους.

2. Σταφίδα μαύρη Κορίνθου

Οι μαύρες Κορινθιακές σταφίδες ανήκουν στα διαθρεπτικά τρόφιμα, τρόφιμα που παρέχουν επαρκείς ποσότητες μικροθρεπτικών συστατικών, αναλογικά με τις θερμίδες που αποδίδουν. Είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες αλλά και σε αντιοξειδωτικές και αντιγηραντικές ιδιότητες. Καταπολεμούν την αναιμία, λόγω της υψηλής συγκέντρωσής τους σε σίδηρο. Περιέχουν σελήνιο και κατεχίνη, και κατά συνέπεια προάγουν τη σωστή λειτουργία του εντέρου και του θυρεοειδή αδένα.

3. Λιναρόσπορος

Οι σπόροι λίνου χάνονται μέσα στην αρχαιότητα, μιας και μετρούν τουλάχιστον 6.000 χρόνια παρουσίας, γεγονός που τους καθιστά μια από τις πρώτες καλλιεργημένες υπερτροφές στον κόσμο, σύμφωνα με πληροφορίες του Journal of Food Science and Technology. Αποτελεί μια άριστη λύση για να αντικαταστήσει με φυσικό τρόπο τα δημητριακά, λόγω της αυξημένης συγκέντρωσης φυτικών ινών. Πλούσιος ο λιναρόσπορος σε Ω3 λιπαρά οξέα και αντιοξειδωτικά, βοηθάει στη μείωση της χοληστερόλης, στα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης και της ορμονικής ανισορροπίας.

4. Κινόα

Η κινόα θεωρείται ο “καρπός θαύμα”, μιας και δεν περιέχει γλουτένη, έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και πολλά απαραίτητα μέταλλα, αμινοξέα, φυτικές ίνες και βιταμίνες. Οφείλει τις θαυματουργικές της ιδιότητες σε δύο φλαβονοειδή την κερσετίνη και καμφερόλη. Το γεμάτο πρωτεΐνες κινόα ενεργοποιεί τον μεταβολισμό, δίνοντας το αίσθημα κορεσμού για πολλές ώρες. Εύκολο να ενταχθεί στις καθημερινές διατροφικές συνήθειες, διότι συνδυάζεται με πολλές τροφές.

5. Σπόροι Tσία ( Chia)

Οι σπόροι Chia είναι από τους πιο υγιεινούς σπόρους στον πλανήτη. Το απόλυτο “αρχαίο superfood” μιας και ήταν η βασική τροφή των Αζτέκων, των Μάγια και των Ινδιάνων. Δεν ήταν άλλωστε τυχαίο ότι η λέξη Chia σήμαινε δύναμη. Η τεράστια ποσότητα θρεπτικών συστατικών τούς καθιστά μια από τις καλύτερες διαιτητικές και ευεργετικές τροφές παγκοσμίως. Πλούσιοι σε Ω3 λιπαρά οξέα, πρωτεΐνη, αμινοξέα, ασβέστιο, μαγνήσιο και φυτικές ίνες. Οι σπόροι Chia βοηθούν στη μείωση του κοιλιακού πάχους και των επιπέδων ζαχάρου στο αίμα.

6. Φαγόπυρο

Το φαγόπυρο ή αλλιώς μαυροσίταρο είναι ένα “δώρο της φύσης” για τον άνθρωπο. Όντας χωρίς γλουτένη, αποτελεί εξαιρετικό υποκατάστατο του ρυζιού, του σιταριού, της βρώμης, της σίκαλης και του κριθαριού. Έχει ένα εκπληκτικό θρεπτικό προφίλ εύπεπτων πρωτεϊνών, ιχνοστοιχείων, φυτικών ινών και βιταμινών. Παίζει σημαντικό ρόλο στην καταστολή της όρεξης, τη σωστή πέψη και την οικοδόμηση της μυϊκής μάζας. Φιλικό προς τον διαβήτη και τον έλεγχο του ζαχάρου στο αίμα, θα διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στην ολιστική υγεία του οργανισμού.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.